Mephala

2018-11-29
06:00:58

29 november 2017

Letade igenom köket efter nycklarna, fann dem och sprang ner i hallen. Jag började dra på mig täckbyxorna då Siri säger att hon svettas så hon går ut och väntar. Irma fortsatte klä sig medan jag drog på mig jackan och satte på mig skorna. Efter att ha påmint Irma ännu en gång om väskan så går hon ut och då jag precis är på väg ut genom dörren plingar det till i telefonen. Jag fiskar upp den i tron att det är från jobbet men stannar till i dörren och läser meddelandet ännu en gång. Vad ler du åt frågar Irma, var det ett roligt sms? Jojo säger jag, medan leendet leker på läpparna, det var roligt.
Medan vi ännu en morgon vandrar tillsammans alla tre till skolan och pratar så rusar tusen tankar genom mitt huvud och jag funderar på hur jag ska formulera ett svar. Flickorna pratar och jag svarar medan jag funderar och funderar. Jag tror det tog ända till eftermiddagen innan jag nervöst knåpade ihop ett svar där jag skrev att jag gärna följer med ut och äter en bit mat och ser en film samt att det passar bra i helgen då barnen är hos deras far. Föga visste jag för ett år sedan vart den dejten skulle leda, än mindre att han på andra sidan tråden var mannen i mitt liv. 







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: