Mephala

2018-04-06
07:38:15

Sleigh bells ring, are you listening? In the lane snow is glistening A beautiful sight, we're happy tonight We're walking in a winter wonderland

Vi står mitt på sjön där jag några månader tidigare rodde över för att hämta en badboll som barnen sparkat ut av misstag. Jag minns solens strålar som glittrade på vattenytan medan jag njöt av värmen och önskade lite att den värmen låg kvar. För där jag stod mitt på isen och frös om näsan medan fullmånen lyste på ena sidan sjön samtidigt som solens allra sista strålar färgade himlen på andra sidan lätt rosa och jag tittade upp för att se en ensam stjärna blinka. Just där och då var jag totalt lycklig att få vara i mitt paradis, mitt ute på sjön tittandes på när han som får mitt hjärta att svälla över av kärlek borra ett hål i isen med förhoppningen att få en öring eller två. Behöver jag ens förklara att påsken var den bästa på väldigt många år. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: