Mephala

2016-03-19
21:22:20

And I am done with my graceless heart So tonight I'm gonna cut it out and then restart 'Cause I like to keep my issues drawn It's always darkest before the dawn Shake it out, shake it out, shake it out, shake it out, Shake it out, shake it out, shake it out, shake it out, And it's hard to dance with a devil on your back So shake him off

Man ska vara tacksam över det man har. Man ska vara tacksam över de människor man har i sitt liv.
Idag är jag tacksam att jag blev invald som ersättare i Västerbottens DS för Vänsterpartiet. Ett spännande uppdrag som är helt nytt för min del vilket känns....skrämmande. 
Det känns som om livet börjar om på nytt, att jag får en chans att göra om och göra rätt den här gången. Jag har under så lång tid målat in mig i ett hörn och inte sett att färgen har torkat för länge sedan. 
Det är dags att sluta hitta på ursäkter och dags att börja leva. Framför allt dags att hitta tillbaka till tacksamheten och kärleken som bör genomsyra allt jag gör.
Men det är väl så livet är, en ständig resa framåt med nya lärdomar. 
 
 
 
Kommentar:
2016-03-29 @ 00:35:38
#1: Anonym

Fördelen med att måla in sig i ett hörn är att det torkar som du märkt ;). Själv sågar jag oftast av grenen jag sitter på å så eldar jag upp resterna. Typ. Svensson & lagom lär jag aldrig bli. Nya/nygamla drömmar eller mål blir man aldrig för gammal för. Möjligtvis för feg. Eller för sjuk. Hoppas du fortsätter fylla ditt liv med sådant som ger dig energi & kraft hantera bakslagen som har en ful ovana dyka upp nu å då i livet

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: