Mephala

2015-03-20
08:04:00

So I try to say goodbye, my friend I'd like to leave you with something warm But never have I been a blue calm sea I have always been a storm

Så jag packar ner gamla saker. Sådana saker som har följt med mig sedan tidernas begynnelse. Jag packar ner glädje och jag packar ner tårar. Jag packar ner sorg och jag packar ner skratt. Jag packar ner ett brustet äktenskap och jag packar ner kärlek. Jag packar ner något som gick sönder under vägen och något som smärtar. Jag packar ner längtan och jag packar ner åtrå. Jag staplar ågren på varandra och sorterar varsamt ut lyckan. Jag stoppar skammen längst ner i kartonerna medan solvarma dagar får ligga synligt. Jag packar tills jag gråter och jag packar tills jag knappt orkar mer. Allting ska ner i lådor och jag glömmer bort mig i en sparkbyxa med en glad giraff på. Jag kastar bort de saker som slutat betyda något. Saker som tidigare betydde liv eller död. Jag packar ner allting och hoppas att när de väl packas upp kan jag sätta nya etiketter på dem. Glömma sorgen, minnas kärleken. Starta om på nytt. Börja om från början. Eller i alla fall blicka framåt med ett groende hopp. 

Kommentarer:
2015-05-01 @ 09:26:27
#1: Peter

Lycka till med flytten. Fler än jag som packar o drar :-)

Svar: Vart är du på väg?
Sandra Karlsson

2015-05-07 @ 21:07:24
#2: Peter B

Härnösand med ungarna. Dom ska få gå bättre skola än Skellefteå kan erbjuda. Blir intressant. Känner ingen där alls idagsläget .. :)

Svar: Härnösand bodde jag i fem år. Det är en mysig stad. Det känns lite som mitt andra hem och jag kan ibland sakna den. Förstår också motiveringen varför du flyttar. Om inte annat får du närmare till Öviksmaran. :) När åker ni?
Sandra Karlsson

2015-05-12 @ 21:46:25
#3: Peter B

Har lägenheten från 1 Juli, blir av med huset sista Juli. Men drar inte ner ungarna förrän skolstarten. Hinner göra iordning under semestern så allt är klart. Sen får man vara inneboende hos morsan/syrran tills man drar ner för i slutet av augusti.
Alla säger Härnösand är trevlig o vacker .. så hoppas på d :).
Öviksmaran blir svår då jag inte har nån barnvakt.. inte än iallafall. Morsan går ju i pension om två år. Då kan man ta sig ut mer sen på dans igen :P. Men lär ju komma på dans här uppe emellanåt. Mamman vill ju träffa barnen ibland också, hon flyttar ju inte ner.
Du får väl hojta till om du ska ner nån gång o säga Hej :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: