Mephala

2015-06-02
22:14:28

Standin' in the shadows The man I used to be I wanna go back (can't go back, can't go back) Melodies awaken Sorrows from their sleep I wanna go back (can't go back, can't go back)

Ge mig en tidsmaskin och jag ska åka tillbaka och korrigera de fel jag en gång gjorde. Ge mig en tidsmaskin och dagens ångest kunde blåsas bort med en lätt vindpust. Ge mig en tidsmaskin så jag ändra min ungdoms synder och styra in mig på rätt väg. Ge mig en tidsmaskin så jag kan gå tillbaka och göra de rätta valen.
Jag vill inte ändra tidens gång. Jag vill inte ändra där jag står, där jag varit eller de personer jag mött. Jag vill bara förändra denna lilla del som avgör allt och lite till. Alla dessa val jag en gång ställdes framför hur skulle jag då kunna veta att de var val och inte som jag då trodde, en konsekvens av den ström jag följde. Aldrig mitt fel bara ödet. Denna omognad som nu förföljer mig som ett spöke. Denna ångest som rider mina axlar och under åren aldrig släppt taget. Kanske det är min läxa att lära men fan så dyrköpt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
P.s Hur i helsike kan jag gå från 9 läsare till 144 på en dag.
Kommentarer:
2015-06-03 @ 20:30:15
#1: Peter

Allt man gått igenom i livet, gott som ont, har ändå format den man är idag. En annan väg och man hade kanske varit en helt annan person också. Finns många små och stora saker man ångrar på sin väg till 40. Kommer alltid ångra den mamma jag gav mina barn, men samtidigt hade man inte haft dom barn man har idag utan denne person.. bittersweet ..

Men en sak kan det som hänt inte ta ifrån dig och det är möjligheten att påverka din framtid här och nu.
Det lilla jag vet om dig så är du en underbar person, med två härliga knoddar som du tar väl hand om .. Du är fortfarande ung (Ja faktiskt :P) och hela livet framför dig ännu .. Gå stark in i framtiden och håll huvudet högt. livet har gjort dig till den du är idag, o gett dig det du har.

Nu är det slutsvammlat för idag för mig, behöver sömn mer än nått annat :-P ..

Svar: Och vet du. Jag gjorde det. Idag. Jag klarade av b-uppsatsen. Av allt jag gjort ångrar jag bara att jag inte tog mina studier på allvar. Att jag var så otroligt omogen och inte g konsekvenserna av det. Men jag har tänkt ändra på det nu. Ett steg är avklarat, två kvar.
Och tack för kommentaren. Vi syns väl på lördag?
Sandra Karlsson

2015-06-04 @ 20:19:40
#2: Peter

Jodå ska dit på lördag. Hade tänkt åka till Käckis fredag också men ska till Härnösand med ungarna på dagen så lär inte orka köra mer sen på kvällen :). Sander ska få träffa sina nya klasskamrater inför hösten och kika runt på nya skolan.

Studierna .. ja du, ett helt annat kapitel. Gick ut gymnasiet med 2.0 i betyg (gamla 1-5 skalan). Skoltrött, less. Efter några år av jobbande pluggade jag upp på komvux, kom in på högskola på högskoleprovet och vips hade man en utbildning. Var inte mogen nog ta det på allvar heller så fick gå den längre vägen. Men idag har man ett bra jobb och en utbildning att luta sig emot. Det är aldrig försent att plugga. Lycka till med dom två andra stegen, du klarar dom nog galant tjejen :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: