Mephala

2015-04-01
12:05:15

Varje timme, var minut kriget rasar här och nu Rik mot fattig, stark mot svag Dom som har mot dom som inget har Några sover i sidensäng Andra dör i rännstenen Efter torka kommer regn Trägen vinner och hut går hem

Regeringen bryter ett vallöfte. De sänker ROT från 50 till 30 procent. Hemskt säger många och jag kan hålla med. Det är aldrig okej att bryta löften. I min värld ska man hålla det man lovat så långt det går. I alla fall när det gäller privat, inom politiken är det svårare. Jag anser att det är olyckligt att S har lovat något de inte kan hålla. Men frågan är hur stora proportioner det här ska få? Det trista är ju att JAG inte kan få lika mycket avdrag för att bygga om mitt hus. JAG får betala mer om jag ska sätta in en värmepump. Men vad får VI istället?
Barn får gratis glasögon tills de fyller 19. 2 miljarder ska läggas på lågstadielärarna så att vi får en bättre utbildning. Man stimulerar så att det blir fler hyresrätter i områden där det är bostadsbrist. Man vill satsa på ett förhöjt vårdnadsbidrag och lägga en miljard på äldreomsorgen. Så det man vill göra är att satsa på barnfamiljer, ensamstående föräldrar och de äldre. Men det man skriker över är att man sänker ROT. Allvarligt. Jag håller med om att brutna vallöften är mindre bra, men om man ser vad man får är min fråga, vad fan gnäller ni om egentligen? Visst börjar det vara dags att återinför solidaritet som ett modeord. Egoismen börjar bli grå och tråkig. I slutändan har vi bara varandra och efter åtta år av att sparka på de som redan ligger är det dags att sträcka ut en hand och hjälpa dem upp.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: