Mephala

2015-04-27
19:48:10

2015 eller?

Vet ni. Jag tycker inte om de där kristna. Det stör mig med deras himla religionstjafs och prat om Jesus och Gud. Hela tiden så är det att gud är god och Gud hit och dit. Nej tack. Så jag har bestämt mig för att jag inte vill undervisa dem. Jag älskar ju mitt jobb och tycker att undervisa är jättekul. Det kan till och med ibland vara trevligt att rätta prov. Men att undervisa de där kristna, nej det faller helt utanför ramen för vad jag vill göra. Det känns etiskt och moraliskt fel eftersom jag är ateist. Så jag kommer hädanefter att kräva att jag bara får undervisa muslimer, ateister, hinduer och buddhister. Jag visste ju vad jobbet innebar när jag utbildade mig, men eftersom jag nu tror så starkt på detta så vore det logiskt om jag slapp just det momentet att undervisa de kristna. Det känns helt enkelt inte rätt och ärligt, vem vill höra om en massa Jesus hit och dit hela dagen? Inte jag i alla fall. Så nu hoppas jag att kristdemokraterna även tar upp denna viktiga fråga i deras politik, att jag får välja vem jag ska undervisa. Det borde ingå i alla jobb, en klausul som säger att man inte behöver utföra arbetet om man inte vill. Tex läkare som inte tycker om blod borde få slippa de patienterna som blöder. Eller kanske en tandläkare som tycker tandsten är äckligt ska bara behandla personer utan tandsten. Varför inte låta förskolepersonal som inte tycker om snoriga barn få ta fika varje gång ett barn ska snytas. Röntgensjuksköterskor som tycker att strålningen verkar lite otäckt kan ju bara få lite andra uppgifter än att röntga patienter. Sen har vi ju alla dessa telefonförsäljare som inte tycker om att prata i telefon, varför ska de behöver utföra den arbetsuppgiften. För det verkar ju inte alls absurt att man utbildar sig till ett yrke och sedan vägrar utföra vissa arbetsuppgifter som man vet ingår i jobbet. Som att utbilda när man är lärare. Eller se blod om man är läkare. Eller göra aborter då man är utbildad till barnmorska i ett land där det råder abortfrihet. 
 
Kanske det var SD2014 förra året men i år är det definitivt KD1834!
 
 
 
 
 
 
(Detta är för ni som inte förstår ironi. Jag har inget emot kristna. Inte Gud eller Jesus heller för den delen. Jag har inte heller något emot kristdemokrater. Däremot har jag  något emot en unken kvinnosyn och jag har definitivt något emot att man väljer att flytta abortdebatten bakåt ett par hundra år då den inte ens borde diskuteras längre)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: