Mephala

2015-07-07
12:40:21

Break my heart The cards of fate Seal the deal My heart lies, my heart lies to you I followed the waves to you, I cannot see it through But my heart lies to you You'll never have me true

Klamrande håller jag mig fast medan de kör sin raid. Jag vet att det är övergående. Jag vet att inget varar för evigt. Så jag står stadigt fast medan flykten ligger så nära. Botemedlet finns i att borra ner nästan i blonda kalufser, å andra sidan botar det nästan allt. Men jag orkar inte göra annat än att se på medan saker läggs på hög framför mig..hus, bil, ekonomi, lägenhet, framtid, jobb....och den växer, till abnorma proportioner. Men inget varar för evigt, tur är väl det. Ibland gäller det att surfa på vågorna och hålla i sig utav helvete medan andra gånger så styr man lätt bland briserna. Det är så livet har fungerat, det är så livet fungerar och det är så det kommer att fungera förutom att tiden gör en skickligare att undvika de högsta vågorna.
 
 
Kommentarer:
2015-07-07 @ 18:21:15
#1: Peter

Hemligheten ligger i att fokusera på det bra och positiva och inte låta det negativa ta överhand ... Man ska ha 3 ben att stå på: jobb, familj, eget (hobby, intresse, frimärkssamling). Om något jäklas har man två andra ben stå på. Fast jäklas fler än en sak i taget får man vara duktig på att balasera eller flyga :)

Svar: Absolut. Man ska vara tacksam över det man har och se det positiva. Men livet är inte alltid uppåt, det vore trist det om något. Sen löser sig det mesta och inget varar förevigt. Men visst är det så att vissa perioder i livet är mindre lätta än andra.
Sandra Karlsson

2015-07-08 @ 16:52:30
#2: Peter

Ja huvva nog har man så här halvvägs genom livet haft en del rejäla nedperioder. Några så allvarliga att man ska vara glad man fortfarande andas, men man får se det positiva i det hela att man oftast (förhoppningsvis) lärt sig något om livet som man har nytta av :).
När man har det tungt är det bra ha bra vänner som kan lyssna på en och så iallafall. Brukar underlätta en hel del.

/kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: