Mephala

2015-01-23
15:12:00

Now the time is here for Iron Man to spread fear Vengeance from the grave Kills the people he once saved

"Då ska du vara helt glutenfri i minst ett halvår" sa läkaren. "Javisst" sa jag förnuftigt. Men så fort ordet lämnade mina läppar insåg jag hur förbannat sugen jag var på en pizza. Den glutenfria pizzan smakar päckel och LCHF-pizza är ett mycket gott alternativ till den vanliga. Men det är inte riktig pizza. Vetemjölsfylld botten och man äter tills man nästan spricker och känner hur mjölet jäser lite otäckt i magen. Men järnet är lågt igen. Blodvärdet är på väg ner. Så jag dricker snällt blutsaft, får nålstick med järnfylld dropp i och undviker gluten. Jag sneglar lite på broccolin men försöker häva i mig rött kött och spenat. Jag som just tänkte ta upp min vegetariankarrär igen. Kanske inte riktigt läge för det ännu. Jag sover. Sover lite till. Sover ännu mer och vaknar tröttare än då jag la mig och med en rygg som skriker efter massage. Jag fixar lite köttig järnrik mat och smaskar i mig den med en pizza konstant i tanken för att sedan lägga mig ner igen för att vila. Eller först lyckas jag halvt svimma då jag ställer mig upp, sen kan jag lägga mig. Min kropp är slutkörd medan mitt sinne skriker: MEN KOM IGEN FÖR FAN! SLUTA SCHÅPA DIG! Du ska ju för fan snart flytta. Du måste städa. Packa. Få sålt huset. Jobba. Upp och hoppa latmask. Men istället kurar jag ner mig, sover ett tag till för att senare gå upp och förbereda någonslags middag. Inte pizza. Inte pizza idag heller.
 
 
Här får ni en bild på Ironman. Vi kan låtsas att det är en referns till järn och mitt låga järnvärde men egentligen är det bara för att Robert Downey Jr är den snyggaste karl som någonsin gått i ett par skor. Och utan. Och i sockar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: