Mephala

2015-08-23
20:19:00

It's been a long time since I rock and rolled, It's been a long time since I did the Stroll. Ooh, let me get it back, let me get it back, Let me get it back, baby, where I come from. It's been a long time, been a long time, Been a long lonely, lonely, lonely, lonely, lonely time. Yes it has.

"JA!" sa hon när hon öppnade brevet
"Oh nej" tänkte jag samma stund ordet föll ner.
"Jag vill börja spela hockey" sa hon glatt. 
Att Siri aldrig skulle välja hockey var rätt självklart när hon gick i förskoleklass, utan det blev simning. Det har varit en bra aktivitet, mest för henne självförtroende. Men med Irma vet man aldrig och jag har ärligt talat varit lite orolig att hon just skulle välja hockey. Det är en dyr sport, tidskrävande och jag kan åka skridskor men lär aldrig bli någon bra hockeymorsa. Så när brevet damp ner var det bara att le och säga "Jajjemän, självklart ska vi prova det". Jag antar att det är så nära man kan komma att göra stunttrick....
 
För övrigt går flyttlasset igen. Vi hann bara bo i denna lägenhet i sju månader, men det var jag medveten om att det kunde bli. Det var en temporär lösning i brist på annat. Nu har vi fått tag i en fyra på Åkargatan. Det är ingen trafik, vilket stört mig som tusan under den tid vi bott här, en lekplats nedanför och betydligt mer barn i området. Det verkar lugnt och ligger mindre "centralt". Jag tror och hoppas det kan bli bra. Mest för flickorna och min nattsömn. Ska jag vara ärlig så känns det fruktansvärt jobbigt att flytta igen, det positiva är att allt har inte kommit upp ur kartongerna än och jag har fått ordning på källaren. Alla saker är också utspridda på ett enda plan istället för tre plus uthus. Alltid något.
Det blir nog bra i slutändan.
 
 
 Annars är jag fortfarande SSS, Sockerberoende, singel och stor i käften.
 
 
 
 
 
Jag kan med generande kinder erkänna att jag gillar att lyssna på Paul Carrack. Men detta är en katastrofalmusikvideo. Ta fram skämskudden.
 
 
 
 
Kommentarer:
2015-08-23 @ 22:48:59
#1: Peter B

Jag trivdes kanon här på Härnön .. tills jag fick veta att det bor en knarkare två dörrar bort, som dejtar en pedofil dömd 14ggr i domstol .. Att pojken får gå hem från skolan själv blev rätt jäkla uteslutet på direkten ..


Här har du en bra Dansfox lista btw .. tack för tipset på låt ovan, den passade in rätt bra, annan artist dock ;-)

https://open.spotify.com/user/pebelund/playlist/524mexYifMEO8bY7UAYSgp


Svar: Nej men usch. Vet att problematiken finns i Härnösand. Förstår att han inte får gå hem själv. Tråkigt som tusan. Förhoppningsvis flyttar de!
Haha vem kan slå Led Zeppelin??? Tack för listan.:)
Sandra Karlsson

2015-08-24 @ 21:10:37
#2: Peter B

Paul är en bra artist, men många grymma låtar, det säger jag ingenting om .. hittade bara lite bättre version på låten ;-)

å vassego .. :P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: